In 2 days, it will be my mom's birthday. I would say my mom is the best mom in this whole wide world. (yeah, i know everyone will say their mom is the best)~but i really meant it. my mom is the best! kenapa aku ckp mcm nih? haaaaaaa.. sbb nih:
1) bila mama masak something and then makanan xcukup, mama xkn makan. Mama akan bagi kami and babah yang makan.
2) mama selalu marah sebab kami malas nak kemas bilik. mama cakap mama penat uruskan rumah, pergi kerja. tapi bila balik rumah je rumah bersepah, bilik sepah. last2 mama jugak yang kemas.
3) dapur mama kemas. kami bukan orang kaya. tapi dapur rumah kami kemas. walau mama penat macam mana pn, mama akan make sure dapur mama kemas & bersih.
4) mama xpernah marah aku bawak balik bantal busuk setiap kali aku balik ke rumah (BTW, bantal aku super besar)
5) mama anak yang paling baik (arwah tokwan yang cakap mcm nih the last time aku jmpe arwah tok wan)
6)mama xmenjawab kalu tok bising2 & marah kat rumah.
7)mama jaga shasha dengan sangat2 baik. ade satu ketika tuh masa kami baru2 jaga shasha, kami semua macam nak bankrupt. nak kena beli susu shasha (budak nih kena minum susu formula yang harga dia >RM50 setin yg kecik). nak beli pampers, baju baby, botol2, mainan2, barang2 keperluan yang lain, kos doktor pakar. mama xde duit time tuh. last2 mama kuarkan duit tabung haji mama dan tamatkan insurans mama. for months mama xbeli apa2 utk keperluan mama. semua duit dihabiskan untuk baby & kami adek beradek.
8)mama sangat2 pandai masak.
9)mama jaga kami dengan baik walaupun babah busy seminggu sekali baru balik rumah.
10)time babah setahun transfer kat africa dulu mama sangat bagus jaga kami. walaupun time tuh Tirah tengah hormon xbtul. setahun jaga kami tanpa babah. mama no hal jer.
11)time dulu masa aku baru nk masuk uni/pindah rumah sewa kat kota damansara, mama yang banyak uruskkan barang2 aku. banyak benda yang aku xterpikir pn nk bawak, tapi mama yg tlg coverkan. kesimpulannya mama akan pikir bnde yang aku xterpikir. walaupun aku dh 23 tahun nih, aku still perlukan mama aku untuk uruskan aku (mcm mn nk kawen ni Farhah oiii?)
12)mama uruskan dari A - Z pasal perihal rumah. dari bayar bil, bunag sampah, basuh kereta, iron baju babah & adek2, report kad kami adek beradek, tempat tuition kami, ajar kerja sekolah kami.
13)kalu mama kuar pergi mana2, mama xkan lupa beli ape2 utk kami adek beradek.
14)pernah dulu kami sefamily nak g tgk wayang. mama xpergi sbb kena jaga Pikah. (time tuh pikah kecik lagi). selalu je mama wat mcm nih. biar kami happy.
15)kami duduk kedah. kampung babah kat Johor. so, bila balik johor biasalah akan singgah kat R&R. kadang2 mama xkuar makan sebab nk jaga baby (shasha, wawa&pikah time dulu2) dalam kereta. last2 kami je yang kuar makan.
16)dari kami kecik sampailah kami besar, tiap kali mama masak utk lunch/dinner/ape2 jer, mama xkn makan dulu. mama akan suapkan kat sape2 yg paling kecik time tuh. lepas kami kenyang, baru mama makan.
17)mama xpernah paksa kami wat ape2 yang kami xsuka.
18)mama no hal aku ade Imran. Tirah ade fendi. Pikah ntah sape bf die skrng. mama rilex je. honestly aku sgt2 syukur dpt mama yg mcm nih. hati lapang, nk kuar dgn bf pn no hal. asalkan jgn wat bnde pelik2. haha
19)kadang2 babah menyakat mama lebih2 sampai mama kecik ati kadang2. tp mama rilex je xmenjawab pon. haha. (babah aku nih kuat ngusik kdg2)
20)mama dengan sangat bagus menguruskan rumah (setiap tahun kami pindah rumah dulu) mama rilex jer pack up and unpack kotak. haha.
21)mama layan kawan2 aku and adek2 aku sgt baik. time raya pn jemput dtg rumah. haha. mama aku no hal jer.
22)mama aku hot. series. not the kind of sexy-hot. but hot-hot. haha.
i love you mama. i know that you are not gonna read this. that's ok. thank you so much. 23 tahun kaka hidup sekarang dh besar pjg dh tp still kena ade mama utk uruskan kakak. haha. sorry. nanti kakak bawak mama pergi shopping Australia. kakak tau mama suka shopping. tunggu je la nti ye.
1) bila mama masak something and then makanan xcukup, mama xkn makan. Mama akan bagi kami and babah yang makan.
2) mama selalu marah sebab kami malas nak kemas bilik. mama cakap mama penat uruskan rumah, pergi kerja. tapi bila balik rumah je rumah bersepah, bilik sepah. last2 mama jugak yang kemas.
3) dapur mama kemas. kami bukan orang kaya. tapi dapur rumah kami kemas. walau mama penat macam mana pn, mama akan make sure dapur mama kemas & bersih.
4) mama xpernah marah aku bawak balik bantal busuk setiap kali aku balik ke rumah (BTW, bantal aku super besar)
5) mama anak yang paling baik (arwah tokwan yang cakap mcm nih the last time aku jmpe arwah tok wan)
6)mama xmenjawab kalu tok bising2 & marah kat rumah.
7)mama jaga shasha dengan sangat2 baik. ade satu ketika tuh masa kami baru2 jaga shasha, kami semua macam nak bankrupt. nak kena beli susu shasha (budak nih kena minum susu formula yang harga dia >RM50 setin yg kecik). nak beli pampers, baju baby, botol2, mainan2, barang2 keperluan yang lain, kos doktor pakar. mama xde duit time tuh. last2 mama kuarkan duit tabung haji mama dan tamatkan insurans mama. for months mama xbeli apa2 utk keperluan mama. semua duit dihabiskan untuk baby & kami adek beradek.
8)mama sangat2 pandai masak.
9)mama jaga kami dengan baik walaupun babah busy seminggu sekali baru balik rumah.
10)time babah setahun transfer kat africa dulu mama sangat bagus jaga kami. walaupun time tuh Tirah tengah hormon xbtul. setahun jaga kami tanpa babah. mama no hal jer.
11)time dulu masa aku baru nk masuk uni/pindah rumah sewa kat kota damansara, mama yang banyak uruskkan barang2 aku. banyak benda yang aku xterpikir pn nk bawak, tapi mama yg tlg coverkan. kesimpulannya mama akan pikir bnde yang aku xterpikir. walaupun aku dh 23 tahun nih, aku still perlukan mama aku untuk uruskan aku (mcm mn nk kawen ni Farhah oiii?)
12)mama uruskan dari A - Z pasal perihal rumah. dari bayar bil, bunag sampah, basuh kereta, iron baju babah & adek2, report kad kami adek beradek, tempat tuition kami, ajar kerja sekolah kami.
13)kalu mama kuar pergi mana2, mama xkan lupa beli ape2 utk kami adek beradek.
14)pernah dulu kami sefamily nak g tgk wayang. mama xpergi sbb kena jaga Pikah. (time tuh pikah kecik lagi). selalu je mama wat mcm nih. biar kami happy.
15)kami duduk kedah. kampung babah kat Johor. so, bila balik johor biasalah akan singgah kat R&R. kadang2 mama xkuar makan sebab nk jaga baby (shasha, wawa&pikah time dulu2) dalam kereta. last2 kami je yang kuar makan.
16)dari kami kecik sampailah kami besar, tiap kali mama masak utk lunch/dinner/ape2 jer, mama xkn makan dulu. mama akan suapkan kat sape2 yg paling kecik time tuh. lepas kami kenyang, baru mama makan.
17)mama xpernah paksa kami wat ape2 yang kami xsuka.
18)mama no hal aku ade Imran. Tirah ade fendi. Pikah ntah sape bf die skrng. mama rilex je. honestly aku sgt2 syukur dpt mama yg mcm nih. hati lapang, nk kuar dgn bf pn no hal. asalkan jgn wat bnde pelik2. haha
19)kadang2 babah menyakat mama lebih2 sampai mama kecik ati kadang2. tp mama rilex je xmenjawab pon. haha. (babah aku nih kuat ngusik kdg2)
20)mama dengan sangat bagus menguruskan rumah (setiap tahun kami pindah rumah dulu) mama rilex jer pack up and unpack kotak. haha.
21)mama layan kawan2 aku and adek2 aku sgt baik. time raya pn jemput dtg rumah. haha. mama aku no hal jer.
22)mama aku hot. series. not the kind of sexy-hot. but hot-hot. haha.
i love you mama. i know that you are not gonna read this. that's ok. thank you so much. 23 tahun kaka hidup sekarang dh besar pjg dh tp still kena ade mama utk uruskan kakak. haha. sorry. nanti kakak bawak mama pergi shopping Australia. kakak tau mama suka shopping. tunggu je la nti ye.








1 bunyik bising:
i love ur mum too honey
suke suke !
n dats how mums are dear
so, ready to be one ??
prepare babe !*mee either
haha ~
Post a Comment